Barion Pixel

ÁSZF

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF) a kardosmargit.hu weboldalhoz

Hatályos 2024.09.26. napjától.

Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni webáruházunknak, vagy olvasói klubunkba szeretne regisztrálni, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden vonatkozó pontjával egyetért, az abban leírtakat elfogadja.

Az Általános Szolgáltatási Feltételek („ÁSZF”) tartalmazzák a Kardos Margit Kft. mint szolgáltató (“Szolgáltató”) által a kardosmargit.hu weboldalon üzemeltetett webáruház („Webáruház”) és olvasói klub („Klub”) használatára vonatkozó általános szerződési feltételeket. Kérjük, hogy csak akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben az ÁSZF minden pontjával egyetért, és annak teljes tartalmát kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum kizárólag elektronikus formában kerül kiadásra.

A Szolgáltató Webáruházában Ön elsődlegesen könyveket, valamint az azokhoz kapcsolódó merchandising-termékeket, valamint olvasói klub előfizetést vásárolhat.

Fogalmak meghatározása

Vásárló – A webáruházban fiókot létrehozó, illetve ott vásárló magánszemély, cég vagy más jogi személy

Fogyasztó – a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy, civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet Vásárló

Eladó, Üzemeltető, Forgalmazó – A webáruházat üzemeltető Kardos Margit Korlátolt Felelősségű Társaság

ÁSZF – Általános Szolgáltatási Feltételek. (rövidítve: ÁSZF) Az Üzemeltető és a Vásárló jogait és kötelezettségeit, a webáruház és Klub használatát magában foglaló dokumentum.

Adatvédelmi szabályzat – A vásárlás, illetve a fiók létrehozása, továbbá a Klub használata során megadott Vásárlói adatok kezelésére vonatkozó nyilatkozat.

Honlap: a jelen weboldal, amely a szerződés megkötésére szolgál

1. Impresszum – Üzemeltetői adatok:

Név: Kardos Margit Korlátolt Felelősségű Társaság

Székhely:  3400 Mezőkövesd, Katalin utca 71.

Postacím: 3400 Mezőkövesd, Katalin utca 71.

Cégjegyzékszám: 05 09 038020

Nyilvántartó hatóság: Miskolci Törvényszék Cégbírósága

Adószám: 32621196-2-05

Statisztikai számjel: 32621196-4791-113-05

Képviselő: Szentesi Éva ügyvezető

E-mail: hello@kardosmargit.hu

Honlap: kardosmargit.hu

A tárhelyszolgáltató adatai:

Név: Websupport Magyarország Kft.

Levelezési cím: 1132 Budapest, Victor Hugo u. 18-22.

E-mail cím: info@ezit.hu

Cégjegyzékszám: 01-09-381419

Adószáma: 25138205-2-41

A Webáruházban kötött szerződések nyelve: magyar

Adatkezelési nyilvántartási száma: NAIH-86690/2015.

2. Alapvető rendelkezések:

2.1. Hivatkozott, illetve a vállalkozás és a fogyasztó viszonyában alkalmazandó főbb jogszabályok:

– a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet („45/2014. (II. 26.) Korm. r.”)

– a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet („19/2014. (IV. 29.) NGM r.”)

–az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény

– a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”)

2.2. A jelen ÁSZF-et a Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani azzal, hogy a fogyasztókat minden módosításról, a módosítás dátumát egyértelműen és jól látható helyen a Webáruház honlapján (a továbbiakban: Honlap) megjelölve időről időre értesíteni kell.

2.3. ÁSZF hatálya, elfogadása: A Szolgáltató és Ön között létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó hatályos jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen ÁSZF határozza meg. Az ÁSZF ennek megfelelően tartalmazza az Önt és a Szolgáltatót illető jogokat és terhelő kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.

2.4. A Honlap használatához szükséges azon technikai, az ÁSZF-re nem tartozó olyan tájékoztatás, melyet az ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon érhető el.

2.5. Ön a megrendelése véglegesítése előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit. A webáruházunkon keresztül történő vásárlás véglegesítését megelőzően a felkínált ikonra kattintással Ön elfogadja a jelen ÁSZF rendelkezéseit, és azt, hogy az ÁSZF rendelkezései az Ön és az Szolgáltató között létrejövő szerződés részét képezik.

3. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre:

A kínált termékek és szolgáltatások (a továbbiakban együtt: termék vagy termékek) az alábbiak szerint kategorizálhatóak:

à Nyomtatott könyvek és egyéb kiadványok

à A honlapon kizárólag a külön regisztrációval és előfizetéssel használható Klub tagság, mellyel exkluzív digitális szerzői tartalmak érhetők el

3.1. A Szolgáltató a megvásárolható termékek lényeges tulajdonságairól a Honlapon az egyes termékeknél szereplő leírásokban ad tájékoztatást.

3.2. Az adatbeviteli hibák javítása – felelősség a megadott adatok valóságáért.

Önnek a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van az Ön által bevitt adatok módosítására (a böngészőben a vissza gombra kattintva az előző oldal nyílik meg, így akkor is javíthatóak a bevitt adatok, ha Ön már a következő oldalra lépett). Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön felelőssége, hogy az Ön által megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen a termék az Ön által megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra. Ön a megrendelésével tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató jogosult az Ön által hibásan vagy pontatlanul megadott adatokból eredő minden kárát és költségét Önre hárítani. A Szolgáltató a hibás, pontatlan vagy téves adatbevitel alapján történő teljesítésért felelősségét kizárja. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét.

3.3. Eljárás tévesen feltüntetett ár esetén.

Nyilvánvalóan tévesen feltüntetett árnak minősül

  • a 0 Ft-os vagy egyébként a piacon általánosan megszokott árakhoz képest nem valószerű fogyasztói ár,
  • a kedvezménnyel csökkentett, de a kedvezményt tévesen feltüntető ár (pl.: 1000 Ft-os termék esetén a 50 %-os kedvezmény feltüntetése mellett 100 Ft-ért kínált termék).

Téves ár feltüntetése esetén Szolgáltató e-mail üzenetben felajánlja a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában Ön eldöntheti, hogy megrendeli-e valós áron a terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.

3.4 A Webáruházban “bolti ár” alatt feltüntetett ár alatt a termék teljes, kiskereskedelmi bruttó árát értjük.

4. Vásárlás

4.1. A honlapon regisztráció nélkül tud vásárolni. Amennyiben úgy dönt, hogy regisztrál, a regisztráció révén létrejön egy saját felhasználói fiókja a Honlapon, amelybe belépve visszanézheti vásárlási előzményeit, módosíthatja számlázási és szállítási adatait, és kezelheti esetlegesen meglévő előfizetéseit, valamint a különböző szolgáltatásainkra történő feliratozásait.

Amennyiben regisztrálni szeretne, az alábbiak szerint tudja megtenni:

4.2. Regisztráció (felhasználói fiók létrehozása): Amennyiben Ön felhasználói fiókot szeretne létrehozni, úgy a Szolgáltató bármely termékének  megvásárlása alkalmával a vásárláshoz feltétlenül szükséges adatok, így a neve, számlázási és szállítási adatai, e-mail címe megadását követően a „Felhasználói fiókot szeretnék létrehozni” jelölőnégyzet bejelölésével teheti ezt meg. A regisztráció véglegesítése előtt szükséges a jelen ÁSZF-ben foglalt feltételek elfogadása, továbbá az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak tudomásulvétele is. A vásárlást követően a fiókja sikeres létrehozásáról visszaigazoló e-mailt kap, mely tartalmaz egy, a rendszer által automatikusan generált felhasználónevet.. Az ebben az e-mailben található linkre kattintva tudja létrehozni a belépéshez szükséges jelszavát. Ön köteles az általa megadott jelszót bizalmasan kezelni. Amennyiben az azonosítás során az Ön egyedi azonosítója és jelszava helyes megadását követően az Ön adatai arra jogosulatlan harmadik személy birtokába kerültek, az ebből eredő károkért, illetve hátrányokért a Szolgáltató felelősséget nem vállal. Ön az e-mail címének megadásával hozzájárul ahhoz, hogy a Szolgáltató, illetve a Honlap üzemeltetője technikai jellegű üzenetet küldjön az Ön számára. A regisztrált adatokat a Szolgáltató kérelemre törli a rendszerből. A törlési kérelem biztonsági okokból csak akkor lesz érvényes, ha a törlési kérelmet Ön e-mailben megerősíti, így elkerülhető, hogy valaki szándékosan vagy tévedésből harmadik személyt töröljön a regisztrációs adatbázisból. A regisztrációt az e-mail cím azonosítja, tehát egy e-mail címet csak egyszer lehet regisztrálni.

A fiókba a Honlap menüjében található Belépés gombra kattintva, az e-mail címének vagy felhasználónevének és a jelszavának megadását követően tud belépni.

4.3. A regisztráció későbbi vásárlási vagy egyéb kötelezettségekkel nem jár.

4.4. Vásárlás: Ön a Webáruház különböző felületein az adott termékre mutató linkeken keresztül, a Kosárba gomb lenyomásával tudja a terméket a kosarába helyezni. Az egyes termékekre kattintva találja a termék fotóját, ISBN számát, ismertetőjét, illetve árát. Önnek vásárlás esetén a Honlapon szereplő árat kell megfizetnie. A termékeket a Szolgáltató illusztrált fényképpel jelöli. A fényképeken látható kiegészítők, dekorációs elemek nem részei a terméknek, kivéve, ha az a termékleírásban külön kiemelésre kerül.

Amennyiben Klub tagságot szeretne vásárolni, úgy ennek megrendelésével kijelenti, hogy megismerte, és magára nézve kötelezőnek ismeri el a weboldal „Klub” aloldalán feltüntetett Klub etikai szabályokat. A megrendeléssel tudomásul veszi továbbá, hogy a Klub Etikai szabályainak be nem tartása esetén a Szolgáltató előzetes figyelmeztetés nélkül jogosult felfüggeszteni vagy véglegesen megszüntetni a Klubban történő tartalommegosztási jogosultságát (kommentelési jogát), mely nem minősül a Szolgáltató részéről szerződésszegésnek, tekintettel arra, hogy a Klub tagsági díj ellenében járó szolgáltatás a Szolgáltató által megosztott digitális szerzői és egyéb tartalmakhoz való hozzáférés, mely a vásárlói tartalommegosztási jog korlátozásával nem sérül.

4.5. Felhívjuk figyelmét, hogy az esetleges nyilvánvaló elírásokért, illetve a Vásárló által megadott téves adatokért felelősséget nem vállalunk!

5. A vásárlás menete

5.1. A Termék kiválasztása után Ön a “Kosárba” gombra kattintva helyezhet tetszőleges számú terméket a kosárba anélkül, hogy ezzel Önnek vásárlási, vagy fizetési kötelezettsége keletkezne.

5.2. A Honlap használata során Ön a honlap tetején található Kosár ikonra kattintva bármikor ellenőrizheti a kosár tartalmát. Itt lehetősége van a kiválasztott termékeket eltávolítani a kosárból, illetve a termék darabszámát megváltoztatni. A rendszer a művelet végrehajtásátó követően automatikusan megjeleníti az Ön által megváltoztatott adatoknak megfelelő információkat, ideértve a kosárba tett termékek árát is.

5.3. Amennyiben Ön nem kíván további termékeket kiválasztani és a kosárba helyezni, úgy a Kosárból a „Pénztár” gomb lenyomásával léphet tovább Pénztár oldalra.

5.4. A Pénztár oldalon „Rendelési összesítő” szövegdobozban megjelenik a kosár tartalma, illetve az Ön által kiválasztott termékek megvásárlása esetén Ön által fizetendő, szállítási költségekkel növelt teljes vételár (Klub előfizetés esetén a Klub havi bruttó teljes tagsági díja). Ezek után szükséges a képernyő bal oldalán a számlázási és szállítási adatokat kitölteni: adószám és cégnév (amennyiben cégként vásárol), vezetéknév, keresztnév, ország, irányítószám, város, utca és házszám, telefonszám, email cím. Amennyiben a számlázási cím eltér, akkor annak adatait is kérjük (cégnév, vezetéknév, keresztnév, ország, irányítószám, város, utca és házszám). A szállítási mód a Pénztár aloldalon jobb oldalt található „Rendelési összesítő” szövegdobozban választható ki. A rendelés véglegesítése előtt, a fizetési felületre való továbblépést megelőzően el kell fogadnia az Adatkezelési Tájékoztatóban valamint az Általános Szerződési Feltételekben foglaltakat is.

5.5. A Pénztár oldalról bármikor visszaléphet a Kosár oldalra és szerkesztheti annak tartalmát, amennyiben a böngészőjében a „Vissza” gombra kattint.

5.6. A rendelés véglegesítése: Amennyiben Ön meggyőződött arról, hogy a Kosár tartalma megfelel az Ön által megrendelni kívánt termékeknek, valamint az Ön adatai helyesen szerepelnek, úgy a Pénztár oldalon a „Kifizetem a Barion felületén!” gombra kattintva léphet tovább a fizetési felületre. A „Kifizetem a Barion felületén!” gombra történő kattintással a Vásárló egyben tudomásul veszi, hogy fizetési kötelezettsége keletkezik az Üzemeltető irányába. A megrendelés leadását és a fizetés megtörténtét követően a rendszer automatikus e-mailt küld az Ön által megadott e-mail címre, ami minden megrendeléssel kapcsolatos adatot tartalmaz. Ez egy a rendszer által küldött automatikus válasz, mellyel a Szolgáltató és Ön közötti szerződés létrejön. Ön tudomásul veszi, hogy megrendelés leadása a Ptk. 6:64. § szerinti ajánlattételnek minősül, amely ajánlathoz Ön kötve van. Az ajánlati kötöttség megszűnik, amennyiben legkésőbb 48 órán belül nem kap a fentiek szerint e-mailes visszaigazolást.

A Klub szolgáltatás igénybevételével (megrendelésével és kifizetésével) Ön nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom szolgáltatást vesz igénybe. E tekintetében a Vállalkozás a fizetés teljesítését követően azonnal megkezdi a teljesítést (hozzáférhetővé teszi a digitális adattartalmat) melyhez Ön a jelen ÁSZF elfogadásával kifejezett, előzetes beleegyezését adja. A jelen ÁSZF elfogadásával Ön akként nyilatkozik, hogy tudomásul veszi, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a 45/2014. (II. 26.) Korm. r. 20. § szerinti jogát (14 napon belüli felmondás lehetősége, lásd ÁSZF 7. pont).

5.7. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat az Eladó nem iktatja.

6. A megrendelt termék ellenértékének és a szállítás díjának fizetésének módja

6.1. A megrendelt termék fizetésének módja:  Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.

A Pénztár oldalról önt rögtön a fizetési felületre irányítjuk, ahol meg kell adnia a bankkártyájának adatait. A sikeres fizetést követően a rendszer automatikusan visszairányítja a Honlapra, ahol a sikeres fizetésről a visszaigazolás azonnal megtörténik.

6.2. Klub előfizetés fizetési módja (ismétlődő fizetés):

Klub előfizetés esetén a havi előfizetési díj teljes összege a számlázási időszakra vonatkozó valamennyi szolgáltatói költséget tartalmazza, amely egyúttal a Klub szolgáltatás igénybevételével kapcsolatos teljes havi költséget is jelenti.

6.2.1. A Vásárló vállalja, hogy havi előfizetéses alapon rendeli meg a Klub tagsági szolgáltatást, és ezzel ismétlődő fizetésre ad felhatalmazást. A Szolgáltató számára a fizetések bankkártyás fizetéssel és ismétlődő időszakokban (előfizetési időszak) történnek meg, egészen addig, amíg a Klub tagsági szolgáltatást a Vásárló vagy a Szolgáltató fel nem mondja, illetve a Klub tagságra vonatkozó előfizetési szerződés egyéb okból meg nem szűnik. Az előfizetés automatikusan, időszakonként megújul, és az előfizetési díj az előfizetés lemondásáig ráterhelhető a Vásárló által megadott bankkártyához tartozó bankszámlára.  Az aktív havi előfizetési időszak lejártával, illetve az azt követő előfizetési időszakok lejártával az előfizetés automatikusan megújul további egy havi időszakra, az új előfizetési időszak első napján hatályos szolgáltatási díjon.

6.2.2. A Vásárló feljogosítja a Szolgáltatót fizetési szolgáltatóját, a Barion Payment Zrt-t arra, hogy tárolja a Vásárló által megadott bankkártya adatokat, és a megfelelő összeggel megterhelje a Vásárló megjelölt bankkártyáját. A havi előfizetési díj az adott előfizetési időszak lejártának napján kerül levonásra. A Vásárló fizetési adatai (bankkártya adatai) a Barion Payment Zrt. által tárolásra és későbbi felhasználásra kerülnek az automatikus fizetéshez.

6.2.3. A Vásárló bármikor feltétel nélkül visszavonhatja az automatikus fizetésekkel kapcsolatos hozzájárulását a Fiókjában, az „Előfizetés” menüpont alatt. Amennyiben a Vásárló le kívánja állítani a Szolgáltatás folytatólagos használata miatti terheléseket, akkor még a következő számlázási dátum előtt le kell mondania a Szolgáltatást. A Szolgáltatás lemondása leállítja a Szolgáltatás folytatólagos használata miatti terheléseket. A Szolgáltatás lemondása esetén a Vásárlónak nyújtott Szolgáltatás az aktuális előfizetési időszak végén szűnik meg.

6.2.4.Amennyiben a Vásárló a Szolgáltatást nem mondja le, azonban annak díja (a bankkártya lejárta, elégtelen fedezet vagy más ok miatt) nem kerül megfizetésre, a Szolgáltató az első sikertelen levonást követően értesítést küld a Vásárló részére. Az automatikus fizetésekkel kapcsolatos hozzájárulás visszavonásának (és ezzel a Szolgáltatás lemondásának) minősül az is, amennyiben a Szolgáltató a havi előfizetési időszak kezdetéig az előfizetési díjat a Vásárló által megadott bankkártyára (hibás adatok, vagy elégtelen fedezet miatt) nem tudja ráterhelni

6.3. A számlát a fizetés teljesítését legkésőbb 8 napon belül e-mailben küldjük Önnek. Kérjük, hogy a csomagot minden esetben kézbesítéskor a kézbesítő jelenlétében ellenőrizze, és a termék(ek)en esetlegesen észlelt sérülés, vagy mennyiségi hiány esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és a csomag átvételét tagadja meg. Utólagos, jegyzőkönyv hiányában megtett reklamációt nem áll módunkban elfogadni.

6.4. Szállítás módjai és díjszabása

Jelenleg webáruházunkban Foxpost vagy MPL házhozszállításra vagy Foxpost csomagautomatán keresztül történő személyes átvételre van lehetőség.

A mindenkori szállítási díjak a rendelés során, a Pénztárban, a Rendelés összesítőben kerülnek feltüntetésre, és az ÁFÁ-t tartalmazzák.

A Szolgáltató a honlapon tájékoztatja a Vásárlót, ha bizonyos rendelési összérték felett elengedi a házhozszállítás vagy a csomagpontra történő szállítás díját.

6.5 Szállítási idő:

A szállítási idő raktáron lévő termékek esetén a megrendelés visszaigazolásától számított 2-10 munkanap.

7. Az elállás jogával kapcsolatos tájékoztatás a 45/2014. (II. 26.) Korm. Rend. alapján

7.1. Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, ezért jogi személyek nem minősülnek fogyasztónak, így az indokolás nélküli elállási jog gyakorlására vonatkozó rendelkezések jogi személy vevőkre nem vonatkoznak.

7.2. A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. r. 20. §-a szerint megilleti az indokolás nélküli elállás joga. A fogyasztó az elállási jogát

termék adásvételére irányuló szerződés esetén a terméknek,

több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,

a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi kézhezvételének napjától számított határidőn belül gyakorolhatja, mely határidő 14 nap.

A fogyasztó a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés (Klub szolgáltatás) esetében elállási jogát a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.

7.3. A kézhezvételi időpont a személyes átvétel esetében a rendelés személyes átvételének időpontja, házhoz szállítás esetében a futártól történő átvétel időpontja, Foxpost csomagautomatából történő átvétel esetén pedig a megjelölt csomagautomatából történő átvétel időpontja.

7.4. A jelen fejezetben foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az indoklás nélküli elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhassa.

7.5. Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.

7.6. A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó formához nem kötött, de az elállási szándékot egyértelműen kifejező nyilatkozat útján, vagy az INNEN letölthető nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja.

7.7. Kérjük, hogy elállás esetén az elállási nyilatkozatot és a terméket az alábbi címre szíveskedjenek visszajuttatni:

Cégnév: Kardos Margit Korlátolt Felelősségű Társaság

Postacím: 3400 Mezőkövesd, Katalin utca 71.

7.8. Az elállási jogot határidőben gyakoroltnak kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát határidőn belül elküldi. A határidő 14 nap.

7.9. A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát a fenti rendelkezésekkel összhangban gyakorolta.

7.10. Amennyiben Ön a szerződéstől a jelen bekezdésben foglaltak szerint a kézbesítés megkezdését követően elállt, vagy egyéb okból nem vette át/nem tudta átvenni a terméket, a Szolgáltató a szállítási költséggel  csökkentett ellenértéket téríti vissza, amennyiben Ön ezt kéri a hello@kardosmargit.hu  email címre küldött e-mail üzenetben, ,melyhez csatolta a kiállított számlát. Amennyiben Ön elállási joggal nem élt, azonban a kézbesítés meghiúsulása miattmégis szándékában áll átvenni a csomagot, ez esetben, ha az újbóli kiszállítás költségét elutalja az üzemeltető részére, és az utalásról a hello@kardosmargit.hu e-mail címre küldött levélben értesít minket, a csomagot újra elindítjuk. Ha Ön a csomagot csomagautomatában szeretné ismételten átvenni, akkor az ismételt szállítási költség 2 300 Ft, míg házhozszállítás esetén a házhozszállítás díja: 3 500 Ft.

7.11. A Szolgáltató kifejezetten felhívja az Ön figyelmét, hogy a 45/2014 (II.26.) Korm. r. 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben nem gyakorolhatja elállási jogát. A kormányrendeletben felsorolt esetek közül a Szolgáltató által értékesített termékek és szolgáltatások körére jellegére tekintettel ezen esetek közül az alábbi esetben nem gyakorolhatja a szerződéstől való elállásra vonatkozó általános jogát:

„a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.”

8. Jótállás, szavatosság, kellékszavatosság

8.1. Ön a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Ptk. szabályai szerint.

8.2. Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára a nem választott igény teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Ön nem kérte, illetve nem kérhette, úgy Ön igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Ön választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az áttérés indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

8.3. Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított két (2) hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két (2) éves (vállalkozás esetén egy [1] éves) elévülési határidőn túl Ön a kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

8.4. Ön a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

8.5. A teljesítéstől számított hat (6) hónapon belül az Ön kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás, tehát a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított hat (6) hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság

8.6. Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

8.7. Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

8.8. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal, illetve gyári (nyomda)hibás.

8.9. Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két (2) éven (vállalkozás esetén egy [1] éven) belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

8.10. Termékszavatossági igényét Ön kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

8.11. A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

8.12. A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan Ön nem jogosult érvényesíteni. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

9. Vegyes rendelkezések

A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Ptk., illetve a 45/2014. (II. 26.) Korm. r., valamint a 19/2014. (IV. 29.) NGM r., illetve az egyéb vonatkozó jogszabályok rendelkezései az irányadók.

10. Panaszkezelés rendje (fogyasztónak minősülő felhasználók esetén)

10.1. Tájékoztatjuk, hogy a fogyasztói panasz jogintézménye nem azonos a termék hibája miatti jótállási, szavatossági jogok érvényesítésével. Amikor ön valamely termék hibája miatt jótállási vagy szavatossági igényt érvényesít az nem minősül panasznak. A fogyasztói panasz célja, hogy a kereskedő jogszabályoknak meg nem felelő eljárása esetén jogorvoslatot nyújtson a fogyasztó részére. Ennek megfelelően Ön például fogyasztói panasszal fordulhat társaságunkhoz, ha a már említett szavatossági igényének jogosságát munkatársaink a törvényi határidőn belül nem vizsgálják ki, vagy az Öntől megvizsgálásra átvett termékről nem adnak átvételi elismervényt. Ugyanígy fogyasztói panasszal élhet, ha jótállási vagy szavatossági igényét a megvizsgálást követően elutasítottuk.

A fogyasztói panaszügyintézés írásbantörténik, a hello@kardosmargit.hu címen.

10.2. Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat. A fogyasztó belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás (azaz az Üzemeltető) székhelye alapítja meg. A békéltető testületek elérhetőségei az alábbi linken találhatók:

http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

A Társaságunk székhelye szerint illetékes békéltető testület a

Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület

Székhely: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Postacím: 3501 Miskolc, Pf. 376.

Telefonszám: (46) 501-091 (új ügyek)   

(46) 501-871 (folyamatban lévő ügyek)

E-mail: bekeltetes@bokik.hu

Tájékoztatjuk, hogy Társaságunkat a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek keretében köteles a Fogyasztóvédelmi törvény (1997. LXV. tv.) 29. § (8) bekezdésben rögzített tartalommal, az ott említett nyolc napos határidőn belül válasziratát megküldeni a békéltető testület számára. A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével Társaságunk a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani köteles.

A fogyasztóvédelmi hatósághoz a Fogyasztó abban az esetben fordulhat, amikor valamilyen fogyasztóvédelmi jogsértést tapasztalt a Vállalkozás részéről, és a vitás ügyét előzetesen megkísérelte rendezni a Vállalkozással.

Nem tartoznak a fogyasztóvédelmi hatóság hatáskörébe a fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződés létrejöttével, érvényességével, joghatásaival és megszűnésével, valamint a szerződésszegés és joghatásai megállapításával összefüggő vitás ügyek, amelyek tipikusan  kellékszavatossági, jótállási, illetve kártérítési kötelezettség teljesítésével kapcsolatosak. Az ilyen, egyedi fogyasztói jogviták rendezése érdekében a fogyasztó bírósághoz fordulhat, vagy a békéltető testület eljárását kezdeményezheti.

Fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatalok járnak el. A fogyasztóvédelmi hatóság elérhetőségei a következő linkről letölthető pdf dokumentumban megtalálhatóak: https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/fogyasztovedelmi_hatosag

10.3Ha – határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén – a megrendelt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban Ön panasszal kíván élni, akkor igénybe veheti az online vitarendezési platformot (OVR), amely a https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU webhelyen érhető el. A platformon regisztrációt követően, a Szolgáltató e-mail címének (hello@kardosmargit.hu) megadása mellett küldhető be panasz.

10.4. A bírósági jogérvényesítés lehetőségeiről további információk a www.birosagok.hu honlapon érhetők el.

11. Szerzői jogok

11.1. A Szolgáltató a Honlaphoz, annak bármely részletéhez és az azon megjelenő tartalmakhoz, illetve bármely, a Honlapon megjelenő szellemi oltalom alatt álló anyaghoz fűződő szerzői és egyéb jog kizárólagos jogosultja. A fentiekre figyelemmel tilos a Honlapon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének felhasználása és hasznosítása, beleértve különösen, de nem kizárólag azok rögzítését, többszörözését (letöltését, illetve elektronikus úton történő tárolását), nyilvánossághoz közvetítését, átdolgozását és terjesztését, valamint minden olyan egyéb felhasználást, amely kívül esik a Szolgáltató és a fogyasztó által létrejött jogviszony rendeltetésének körén, illetve amelyhez a Szolgáltató kifejezetten írásban hozzá nem járul.

12. Vis major

12.1. Amennyiben valamely elháríthatatlan külső ok, különösen, de nem kizárólag járvány, sztrájk, baleset, blokád tűzvész, árvíz, egyéb természeti katasztrófa, súlyos energiaellátási zavar, vagy más olyan előre nem látható és elháríthatatlan akadály következményeképpen, amely Ön, illetőleg a Szolgáltató hatókörén kívül esik, a Szolgáltató vagy Ön nem képes valamely szerződéses kötelezettségének eleget tenni, a Szolgáltató, illetve Ön nem tartozik felelősséggel semmilyen veszteségért vagy kárért, amely ezen események következtében előállt.

13. Adatvédelem

A Honlapra vonatkozó adatkezelési tájékoztató elérhető ide kattintva.

Budapest, 2024. szeptember 26. Az ÁSZF jelen változata, és az ezt megelőzően, 2024. március 1-től hatályos szövegváltozat közötti különbségeket megjelenítő dokumentum ITT érhető el.

Bejelentkezés a fiókomba

Ha még nem rendelkezel Felhasználói fiókkal, azt az adataid megadása mellett az első vásárlásod alkalmával tudod létrehozni.